6 maj 2006

Backstabbed


det är ngt med riktigt jävla usla filmer som får en att känna sig våldtagen efteråt. eller som att man blivit bestulen en bit av sin själ. när andra dessutom prisar densamme film så vet man inte vad man ska tro om mänskligheten.

jag lyckades nyss sumpa 3 timmar av mitt liv på kalkonrullen Merlin. som nog de flesta vet är jag en sucker för episkt, saga, kostymer & magi, men MY GOD - THIS WAS RAPE! & när en person som med hela sitt hjärta älskar Xena Warriorprincess, Jim henson & 80-tals barbarrullar säger det så är det ganska illa. Merlin är trots allt en film med bra cast & tydligen en sjuhelvetes budget - men varför känns hela filmen som en framkrystad barnfilm med en scenografi som ser ut att vara lånad från de bakre delarna av kostymförrådet för Hercules-serien? WHY SAM NEIL, WHYYY? Helena Bonham Carter? James Earl Jones? Miranda Richardson? vad FAN fick folk att signa upp sig till den här skitfilmen?

& inte nog med det - mitt i alltihopa så har plötsligt min absoluta svenska hatskådis Agnieszka Koson en roll. DUBBAD dessutom. vilket iofs är en jävla gudagåva eftersom hon har den mest irriterande röst & lidingödialekt i hela världen. (det är alltså hon det brunhåriga irritationsobjektet som tex spelar Paulina i en av Bert-filmerna).

jag är känner mig berövad på ngt! när jag dessutom på imdb.com ser att Merlin fått bättre betyg än The Legend & hur många bra recensioner som helst (visserligen varvat med några "A prime example of HOW NOT TO make a fantasy film" & "Terrible beyond words!!!") så känns det bara ännu värre. for fucks sake - läs Avalons Dimmor istället om Arthurlegenden kittlar. Merlin was just terrifyingly bad.

plåster på såren är dock att pippi imorse kom hem med madonna-rullen Älska Till Döds i present till mig. YES! NAKENSCENER! :D MADONNA-NAKENSCENER!

4 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jag har inte ens hört talaas om filmen, men jag är ju INTE en sucker för nämnda kategorier, så jag kan lugnt låta bli den. :D Agnieszka är ju verkligen dum i huvudet IRL ockå, jag har väl berättat att jag praoade på en filminspelning som hon var med i? Nasty skank, urk.

On a different note, jag sa ju att du kunde greja till koden själv, skiiitfint var det här nu! Pussen, babes! :D

andrea sa...

haha ja, då har du iaf inte missat ngt. som stolt vapendragare för sagofilmer, kostymtut & MAGIK så måste jag säga att den här rullen was a disgrace. men det kanske framgick. ;)

ja tillslut förstod jag. att det var en hel bakgrund man skulle göra i photoshop. trodde det var htmlkod eller typ sheets först, därför jag inte fattade. tack för komplimangen! :)

andrea sa...

& nej - du har inte berättat om Agnieszka (får man ens heta så?). det syns på henne att hon är nasty - & visst pratar hon sådär privat? dialekten är iaf VIDRIG.

Anna Nio sa...

Det är kanske inte så jävla mycket to tell, mer än att hon var divig, dålig skådis, och verkligen pratar sådär, så hon låter sjukt ointelligent. Men å andra sidan framstod hon som sjukt ointelligent också, så det var nog inte bara sättet att prata. :P