21 sep. 2006

dream on girl!

Man får ju inte sluta drömma! Eller försöka avancera! Så nu ska jag lista mina top 15 saker jag skulle vilja uppleva/åstadkomma:

1. Få en fotografutbildning (gång på gång, ställs jag inför situationer då jag skulle behöva en)
2. Ha fler bra praktiker, tex på Right Livelihood eller flera miljöorganisationer.
3. Volontärarbete, allra helst på djurskyddsorganisationer var som helst i världen.
4. Åka till Island i minst en vecka.
5. Få klart en helt ny, komplett 1520-40-tals knektdräkt.
6. Få hela CSN-skulden betald på en gång.
7. Lära mig spela fiol & dansa polska.
8. Få hela armen tatuerad & klar med alla motiv jag vill ha.
9. Åka till Bali & hälsa på min morbror ännu en gång.
10. Få bli tillfixad av en riktigt bra sminkös & stylist, & fotograferad av en riktigt bra fotograf. Helst ett par gånger.
11. Bo i Berlin, minst en månad
12. Hälsa på i London regelbundet, ibland även längre tider.
13. Få ha en Am Staff eller en Giant Rabbit som husdjur
14. Åka på en roadtrip runt hela Britannien.
15. Hitta den perfekta permanenta hårfärgen & inköpa oändligt antal tuber av den.

Jag ska försöka titta på den här listan igen när jag är typ 30, & kolla hur långt jag egentligen kommit. scary but efficient. Jag vill itne ångra en massa saker jag inte gjort. Argh!

1 kommentar:

Anna Nio sa...

Åh, jag måste nästan också göra en lista över vad jag vill göra känner jag. Tror den kommer vara radikalt annorlunda mot din, dock. :)