10 apr. 2008

Djur Kan!

Jag tänkte försöka få mer tema i mina inlägg, & det första jag tänker lägga till med är "Djur kan!"-temat! :D Ypperligt 'mne jag gärna engagerar mig uttömmande i.

Dagens Djur Kan-inlägg handlar om elefanter som målar tavlor! Första gången jag läste om elefanten Paya så blev jag så glad att jag saxade ur klippet och har det på skåpet på jobbet <3 när jag sedan kollade vidare hittade jag tom elefanter som målar självporträtt i ett videoklipp, tio minuter där man verkligen ser hur elefanten målar ett elefanthuvud! Jag hittade även i min iver nationalparken där Paya & de andra bor i Thailand, där de har en egen sajt där man kan köpa elefantkonst. Stor del av pengarna går till nationalparken! SÅ JÄVLA FINT! Titta bara på några konstexempel:






<3<3<3<3

4 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jaaa, jag läste det i Metro igår, så himla fint! Hörde i och för sig av Henrik att de tränar elefanterna att måla självporträtt, fast han visste inte hur eller så. Men det är ju ändå synnerligen koolt med målande elefanter, måste jag säga. :D

Anonym sa...

Jävlar! Tror inte att min besatthet av elefanter kommer bli direkt mindre nu :)

Dallerberg sa...

Ååh vad sött <3<3

Elchin sa...

DET HÄR ÄR JU HELT GALET!

Jag börjar gråta!