12 juli 2009

Sicken helg!

Tänka sig vilka roliga dagar jag precis upplevt :D

Jag har druckit dyra drinkar i samfällt sorgmod med Kribba. Vi hade planerat en Sjabbig Söderhak Only-kväll som inleddes på Broder Tuck :D Men vi hamnade slutligen på på Berns (!?), efter att dj:n (som är Kribbas granne) lovat oss att spela Fancy's Lady Of Ice om vi kom dit, vilket skithuvvet sen inte alls gjorde. Men jag & Kribba hade det best of nites iaf, som vanligt.

Jag har varit på spexig Lee-jeans fest på Operabaren (!) med ida & daniel. Jag hade haft pluggnite med öl tillsammans med min kursare Pilsung, en fabulös människa. Tack vare Ida kom vi in på gästlista på VIP-Lee-partyt genom att Pilsung låtsades vara en "Niklas Persson +1" på gästlisan. Vilket sen visade sig vara den Niklas Persson som jag varit inneboende hos för några år sedan :D Jag var tvungen att ta en rolig kontrastbild på "Niklas Persson" med den riktige Niklas Persson: :D:D
Operabaren var som tur var alltså fyllt av rockabillies & vintagefolk, vilket gladde mig oerhört. Kompisars kompisars band spelade också, & finest.se har lyckats få bild på spelningen, hela fina publiken, mitt röda burr samt Daniel & Ida vackert vänslandes i mitten:


Efter att legat hemma hela fredagen i mystisk magsjuka (skyller på rutten vegoburgar jag petat i mig med Ida) kom Anna förbi med hemlagad snäll mat (veggiemoussaka!), Ghostbusters, halloween-diskussioner samt kärleksråd & snask. Anna for president!


Eftersom jag lyckats missa min lillasysters födelsedag så bjöd jag henne igår på restaurang som kompensation , varpå vi åkte hemtill mig efteråt, drack vin & kollade på dansande papegojor på youtube & grät av skratt. Kvällen skulle egentligen ha utspelat sig på synthbåten där min käre vän Ville skulle jocka samt spela med sitt band RLZ. Men tyvärr var det helt utsålt & omöjligt att bli insmugglad så synthplanerna fick inställas. Dock fick jag ett sms från Ville under kvällen för att jag tydligen satt uppe på bild på synthtället. :D haha:
Trots synthförlusten så slutade kvällen helt fabulöst med Saskia, min gamle gode vän Martin Ericsson, som oväntat var en gammal kompis till min grannbästis Jens som i sin tur uppvisade tidigare dolda fantastiska sidor :D:D utan att gå in på detaljer kan jag säga att kvällen slutade som en av halvårets absolut trevligaste med kontinuerligt nördsnack, gamla minnen, pinsamma 90-tals fotografier, rödvin, skratt, framtidsplaner & nyfunna riktigt goda vänner som slutade 06.30 imorse. HURRA!

& idag har jag träffat Ville & ätit vitlökspreppad mat to the max på Bröderna Olsson. Fa-fa-fabulöst!

Ibland tror jag att någon däruppe såg hur eländigt jag mått veckan & beslöt att ändra på det genom att ge mig fantastiska senaste dagar. Man blir nästan religiös... :D

7 kommentarer:

Anna Nio sa...

Men räknas inte "long time friend peppar med hemlagad mat (till småsjuk vän), 'Ghost Busters' samt maskeradprat och kärleksråd" in i helgen, VA? :D

andreadoria sa...

jag veeet jag ska lägga till det, hade bara bilden från det på fel dator. attans att du hann läsa det innan jag lagt till den biten :D

Anna Nio sa...

*SNABB*
*HETSIG*
:D

Anna Nio sa...

OCH NÖJD! <3

Anonym sa...

måste bara fråga,vad använder du för hårfärg? helt total kär i ditt hår. har haft rött hår för länge och vill ändra till nått så snyggt som din färg :)
måste man vara blonderad innan för att det ska bli samma resultat?

andrea sa...

hej herr/fröken anonym! ;)

Beroende på hur mörk man är från början så kan man behöva bleka för att få den totala pangeffekten. Jag är ganska mörk numera så jag bleker då & då, när jag tycker det känns som att det behövs. Jag har dock färgat mitt hår rött så otroligt länge så jag tror att majoriteten av mitt hår aaaldrig kan bli orött igen :D

jag använder en "punkfärg" som tyvärr inte sitter i särskilt länge. har man för vana att tvätta håret dagligen kanske man bör leta efter ngt annat. Men märket heter iaf "La Riche Directions". Dom har en miljon olika färger, alla varianter av tex rött, eller rosa, eller grönt, eller blått man kan tänka sig. dessutom kan man mixa fram en egen favorit, så man verkligen får precis som man vill!

Färgen finns på tex Blue Fox i Sthlm, dock mkt billigare i städer som Berlin eller London.

Lycka till & hoppas det var svar på din fråga. reds have more fun!

Anonym sa...

Hej! Tack för ditt svar!
Jag använder Directions -pillar box red och har gjort i ganska många år nu,så jag har börjat tröttna..tror inte att mitt hår någonsin kommer kunna bli super blont igen. men vilken färg är det du använder? :)
heter den enbart "La Riche Directions"? använder du nån speciell färg eller har du mixat ihop till och få just ditt resultat? du måste ha det snyggaste håret jag sett på länge! underbart!