11 mars 2010

andrea hjärta 2010

Om man bortser från 2010s dödliga snömängder, så är det ett bra år. Mina senaste veckor har tex varit briljanta. Titta:

24E FEBRUARI
En lugn & stillsam bachelor-fest för min kära vän John. Jag kunde inte vara med på bastu & massage-delen de hade först på centralbadet, men jag anslöt på restaurangbesök & efter det myspysöl på Marie Leveau.


    
T.v Jag & soon to be groom. T.h finaste Petter.


Tokfin kväll - totalt otraditionellt med hälften tjejer under svensexan,
& finast var att även bruden Felicia anslöt mot kvällen. <3 Only dear
friends - precis som en svensexa borde vara.


25E FEBRUARI:
Efter jobbet åkte jag hem & blev uppvaktad av världens bästa Linde. Vi hade romantisk middag i vanlig Linde-Andrea-ordning :D

Massor med rolig musik & pepp inför kvällen, då min bästis Nick spelade med sitt band Blowsight. Hurra!
Min baby kom också samma dag till stan med flygplanet! Hurra gånger tusen!


Det roliga var att två workmates dök upp också!
Min bitch Staffan t.v, min chefsbitch t.h :D



Lovely! Linde, jag, Kim & Kims hårfagra
sångare Ivan i en salig ormgrop.

Sen gick blowsajtarna på & var grymma i vanlig ordning:


Mini & Nick härjade loss.


Nick the prick


Sebbe plinkade på


Jag, chefen i Blowsajt-tröja & deras manager :D

Efter att jag fått tequila av chefen, en massa öl & vin blev jag dödligt dragen & fick hemeskorteras av Kim i lagom tid haha. Men helvete vilken fin kväll!

26E FEBRUARI
En fabulös fredag som inleddes av att Kims gitarrist Axel kom på besök till storstan. Ungefär det första han gjorde var att trampa i en gigantisk pöl med sina enda skor, vilket naturligtvis fick åtgärdas - med hårtork :D



Kims polare Mackan jockade på en hårdrocksklubb precis vid Skanstull där jag bor, så vi släpade oss såklart dit. Mackan fick inte vara med på bild, men det fick vi, på rockspot.se:


Jag & världens bästa Axel!


Ivve, hans söta tjej & Kim :)


27E FEBRUARI
SÅ var det äntligen dags för John & Felicias bröllop. John jobbar som fotograf & Felicia jobbar som pinup & burlesque-artist, så bröllopet blev storslaget i Alice I Underlandet-tema. LOVELY!



Stans fagraste par, Felicia & John (Pic by John Paul Bichard)




(Pics by John Paul Bichard)

Helt jävla underbart bröllop! Fullt ös med vita kaniner, spelkort, tékoppar, mad hatters & en massa kärlek. Jag & Elin körde Tweedledee & Tweedledum-outfits :D Jag skällde lite på John efter att han hållit sitt underbara tal efter de gift sig: "Damn you John! You made me cry in a propellercap!" :D:D

Efteråt hamnade alla bröllopsgäster på burlesqueklubben Hootchy Kootchy för en riktigt vild efterfest, där glitterkonefettin flög, bröllopsgästerna stod & dansade på scenen & alla bytte hattar med varandra. Helt jävla underbart! Kim & Axel joinade upp också i virrvarret - glädjeyra! :D



(Pics by Susanne Daldefors & Petter Karlsson)

Våra fina propellerkepsar hamnade både på den fagra bruden, Petter & brudgummen. Lovely!

Hootchy Kootchy var hur roligt som helst - jag fick tokragg av en mkt fager flata, Axel blev kontaktad av en gayfotograf som ville fota honom & Kim blev uppraggad av ingen mindre än kvällens amerikanska konferencier: en lång karl iklädd en ljusblå latex-kanin-outfit (tydligen känd som Scotty the Blue Bunny) som gick fram till Kim, pekade på honom & sa: "I want you!" :D Trots allt ragg så gick Kim (& Axel iofs haha, som fick sova på min soffa) hem med mig, efter en heeeelt underbar kväll <3


1 MARS
Förutom att Kim är världens underbaraste kille, är han dessutom världens bästa kock. Så varje dag efter jobbet kom jag hem till underbar lagad middag. JAG ÄLSKAR ATT HA HEMMAMAN! <3



3 MARS
Historiskt möte! Förutom att jag & Kim fick se Ida & Daniels nya tokfina lägenhet, så fick även Kim träffa den omtalade Lucy - hans egna katts utmanare i kelighet. Hon spelade svår till en början men det löste sig tillslut :D


5 MARS
Alice i Underlandet-tajm, med Kim, Mackan, Michelle, Ivve & hans tjej! Nerdglasses on!


Av ödets nyck hamnade vi sen på nattklubben GRODAN av alla ställen haha. Mackan skulle få pengar av en DJ där, så vi stod skrämda vi ett eget bord & betraktade spektaklet haha. Jag fick panikångest av alla fjortisar & Kim blev så provocerad att han ville slåss :D




Sen blev Michelle & Mackan plockade av ett Captain Morgan-tvteam som intervjuade dom om deras band Jailbait haha. Michelle ljög ohejdat om precis allt :D STRÅLANDE!




AH, 2010 kunde inte startat bättre!
Det kanske bästa med att ha Kim hos mig är nog våra bakisdagar ihop. Jag menar, kunde jag hittat en bättre match?

<3<3<3<3

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.