17 mars 2010

Rea-shoppingens konsekvenser

Jag har lyckats tokfynda rejält denna veckan. En jättefin bullig ljusrosa kjol för 50:-, sönderrivna svarta jeans för 50:- samt skyhöga svarta pjucks för 249:- som jag hoppas att jag kan gå i utan att avlida/snubbla :D Men jag älskar att får vara typ 180cm! Jag investerade även i en mindre necessär för 29:-, trivsamt!

Idag slet jag loss prislappen på ett av mina rea-fynd, dvs prislapp i lite mjukare papp fastsatt med en liten plaststräng, & slängde båda två i papperskorgen. Men inom två röda hade jag drabbats av svår miljöångest. Varför la jag det inte i min sopsortering?! Prislappen bland papp! Plastflärpen bland plast! HUR KUNDE JAG?!

Jag kunde inte släppa tanken på att det var helt onödigt att dessa två, visserligen minimala men ändå fullt återvinningsbara, ting låg i min papperskorg. Strax satt jag på knä vid min papperskorg & grävde mödosamt fram plastflärp inklusive prislapp.

Nu ligger dom där dom ska, snyggt sorterat under min diskbänk. Saken är den att det känns helt otroligt... lättande :D Jag är verkligen inte någon pedantiskt lagd person, tvärtom, men att slänga saker som kan/bör sopsorteras är PLÅGSAMT för mig. PLååÅGSAMT!

Jag kan väl inte vara ensam om detta? :O Eller?

Inga kommentarer: