20 okt. 2010

This is the autumn of my discontent!

Jävlar vad allt känns tråkigt när man bara har jobb inskrivet i almanackan. Jag har alltid, för att orka släpa mig igenom Den Trista Vardagen, försökt planera in Roligheter Att Se Framemot. Just nu har jag egentligen ingenting. (Eller joooo, egentligen har jag ju en del roliga saker - axplock är Halloweenfest där jag & Kim kommer ha tuffaste outfitsen EVER, men jag kan inte avslöja vad. Eller att jag & Ida förhoppningsvis ska lyckas genomföra ett photoshoot vi planerat skitlänge. Eller att jag har norska reklamfilmsinspelningen del 2 den 28e okt, samma dag som Nick sen lirar med Blowsight! Eller att min storasyrra har kalas imorgon. Osv osv :D)

Men åter till pessimismen: Det här JÄVLA höstvädret gör mig förbannad! Jag godtar absolut färgsprakande höstlövskaskader, glansiga nyfallna kastanjer & lite blåst, men ge mig åtminstone solsken to go with it - INTE halvenergiskt regn som gör halsduken våt & kryper in genom kläderna.
Det absolut enda som fungerar är att lura hjärnan & satsa på trivsam varm belysning hemma, gärna värmeljus med ngn slags fördelaktig doft (personliga favoriter är vanilj eller äpple). Preppa med vitaminer & ladda hem en jävla massa filmer. Jag promotar även riktigt kryddiga, spanska rödviner (sådana man faktiskt inte kan njuta av på samma sätt under sommaren, men jävlar vad gott det är på hösten) - gärna i sällskap bästa vännerna eller sin skånska påg! :)

Dessutom har jag gett mig tusan på att inte frysa den här hösten/vintern! Årets hittills absolut bästa inköp är f.ö ett nytt täcke på IKEA. Jag måste säga att det här täcket, ihop med nya fina lakan i vitt & örtblommigt, har åter tänt min livsgnista! Det är det skönaste täcket i mannaminne! Jag längtar efter att gå & lägga mig, jag sover bättre än någonsin - jag flyter runt i värme, fluff & roliga drömmar! SÅ LÅT INTE HÖSTRUSKET PAJA FÖR ER, MINA LÄTTFRYSTA GELIKAR! Köp ett nytt täcke!

Sen är jag jävligt sugen på att dansa folkdans igen också... jag inväntar min danspartner Eriks nästa Sthlms-visit med spänning! Ännu en typiskt bra höstaktivitet nämligen, just polskor & shottisar :D Men just nu känns min böljande, blommiga säng absolut mest inbjudande :D

G'nite!

2 kommentarer:

Mella sa...

Ja vi måste styra ngn dag snart jue :D Snart är det för kallt, har ingen studio vet du ;)

andrea sa...

Mariella - Blir det den ideen jag & Ida haft lääänge nu, så är shootet ändå inomhus! :) We fix!