15 dec. 2010

Puderinsnöat Uppsala, Elin & folkmusik!

Idag, efter lite plugg & städ härhemma, begav jag mig mot ett kallare med ack så fagert Uppsala för att träffa Elin & dra på folkmusikspelning! <3 Vi åkte först hem till hennes pappas hus som är mitt ute på det fagra landet utanför Uppsala, kelade med alla deras fina katter, åt godsaker, drack té, hade finsnack & spökberättelser!

Kelkorv i Elins famn!


Hemmagjord knäck & blåbärsmuffins = win!


En till kelkorv - ja, alla är släkt,
därav återkommande grå färg!


Sen åkte vi & mötte upp med Erik & lite folk på stället där spelningen var. Var OTROLIGT mycket folk, & en fantastisk spelning. Efteråt stuvades alla stolar bort & ett massivt folkdansande inföll, SÅ JÄVLA KUUUUUL:

Jag lärde min käre danspartner-in-crime Erik några nya, mkt snitsiga schottis-moves jag hittat, jag lärde mig föra i en slängpolska med Elin & tror även att jag iaf delvis lyckades tända Elins danslåga igen! Hon blev en riktig schottismästarinna efter lite påtryckning från mig haha :D

För att inte riskera att sumpa all nattsömn bilade jag & Elin hem ihop inte alltför sent. Utanför spelningsstället stod ett stort, sjukt fin upplyst träd. Jag tog bild med Elin. Nördig dialog inföll:
Jag: Alltså Elin, om jag säger att det här trädet påminner om ett nördigt, väldigt fint träd, vet du vilket jag menar då?
Elin: Ja. Jag vet definitivt vilket träd du menar.

Hysteriskt nördfnitter inföll. Anyone else catching the nerddrift? Den som klarar det först får ett eget kungligt nörd-utnämnande i min blog :D Gissa nu:

♥♥♥

3 kommentarer:

Kimpa Limpa! sa...

Behold the white tree of gondor! :)

Erika B. sa...

Åh, finns ju massa olika typer av nördigheter! Jag slänger i alla fall till med det där trädet i Avatar som jag inte kommer ihåg vad det heter nu ><.

Jenny sa...

Hehe, sagan om ringen, för tusan. Och där fick man för att man inte hängt med i bloggosfären på flera dagar. Något sen i vändningarna men fortfarande genuint nördig.