24 mars 2011

Mystiskt brev del II

Haha! Idag fick jag ytterligare ett mystisk brev från "Riddarhuset" (se brev nr 1 här), att man orkar slösa frimärken på mig för det här hysset fattar jag inte, men roligt är det iaf:

I brevet står det:
Hej Andrea!

Riddarhuset har fått in ett förslag från den Von Knorringska ätten att man från Riddarhusets sida ska beställa samt utplacera en staty av större modell föreställande Pontus Von Knorring på offentlig plats i AVesta för att hedra och uppmärksamma dennes insatser för bruksarbetet på den aktuella orten under sin levnadstid.
Detta brev är en förfrågan ställd till alla erkända adelsätter knutna till riddarhuset, och vi är tacksamma för din medverkan.
<- Haha! Sen ombeds jag kryssa i om jag tycker detta är en bra idé eller inte, & skicka svaret till Riddarhuset, Stockholm. Återigen stämplat & skickat från Uppsala? VAD ÄR DETTA?! :D

Det är iofs roligt att jag tydligen anses tillhöra någon slags adelsätt, enligt hyssmakarna som skickat brevet :D Alltid något!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Andrea,

Är du inte en äkta von Snusencroona-Fiijn?

Nu blir jag besviken...

//Morten von Stropp-Boll

Sofia sa...

ÅÅH, AVESTA!! MY HOOD!
Klart det ska stå en Von Knorring på Markustorget! :D!

Det här är ju fantastiskt, OM det händer så ska jag ta med dig hem till stan och så ska du och jag festa med statyn (och kanske även mina vänner) hela natten!

Sofia sa...

Om det inte händer, tycker jag att vi gör en egen Von Knorring (jag gick i paralellklass med en) av aluminiumfolie och burkar och ställer upp den på Markustorget...