16 mars 2011

This sickness from the devil!

Hela förra veckan gick verkligen i denna hemska flunsas tecken. Horribelt! Jag är fortfarande rätt klen, hostig & halvdöd men nu är jag tillbaks på jobbet iaf. Sjukdomsveckan avslutades med att jag faktiskt släpade mig iväg på Nerdnite 2.0, jag gjorde alkoholfria smoothies till mig & hade skittrevligt trots mitt klena tillstånd:

Anni höll en mycket fin liten föreläsning om fåglar, med
inriktning på fågelfamiljen där kråkor & korpar ingår!


Anna pratade om sin passion - highschoolrullar från 80talet! :D

Elin & Elli gick igenom Meta-tekniker som kan användas under
levande rollspel! :D Epic Nerdiness & sjuuuukt intressant!

Vi fick också prova metatekniker! Hurra!

Martin höll ett skrämmande & långt föredrag om benskörhet haha!

& jag själv fick äntligen djupdyka i mitt
favoritämne: MARTIN LUTHER! <3 Nom nom nom!

Annis uppstoppade kråka & en astmaspray = essence of nerd :D


Tyvärr hann inte alla hålla sina föredrag så vi ska snart ha en nerdnite igen, med förhoppningen att jag är frisk tills dess också! :) Vad jag ska hålla föredrag om blir lite klurigare, nu när jag täckt mina två favoritområden. Men det finns mer å hämta, be sure! :D

Annars har veckan vankat på med hostningar, serien The Tudors (bless it!) & jag håller på att läsa ut boken Historikern (återkommer med recension).
Igår var jag på heldagsmöte för fackligt förtroendevalda, & sen tänkte jag mest försöka hanka mig igenom veckan & bli frisk till helgen så både stor jobbfest på ristorang ges, samt att Kribba fyller år! <3 Måste bara bli frisk! Alla Sista Minuten Remedies mottages tacksamt!

4 kommentarer:

Magnus sa...

Stay frisk :-)

ann vicious sa...

oh totally love yer guys concept of nerdnites! även.. jag köpte historikern när jag bodde i london 2005.. blev helt såld på bakside texten och bokomslaget.. meeeeen jag har fooortf. inte läst den.. har den engelska versionen å ibland kan dte vara lite kämpigt att komma igång med läsningen.. men damnit att jag fortf. inte läst ut den! ser fram emot din recension.. förhoppningsvis peppar den igång mitt läsande igen :D

andreadoria sa...

Ann - Ja våra nerdnites är verkligen episka :D Det är så himla kul att riktigt gotta sig i folks, och sina egna, nördiga sidor :) Nerdpride!
Historikern har ibland lite cheesy bildspråk, men jag måste säga att den är jävligt spännande & inte alls särskilt tung, så jag tror att den är ganska lätt att läsa även på engelska. Give it a go! Eller vänta till min recension :D

andreadoria sa...

Magnus - jag sak sannerligen försöka! :D Tack!