14 sep. 2011

The glory of barnavdelningar & bröllopsångest

Alltså, en stor fördel med att inte vara alltför stor i rocken är att man kan hitta finfina fynd på barnavdelningar :D WEE-WHAM! Förutom att det generellt sett är billigare är det dessutom ofta ganska roliga kläder på barnavdelningarna, även om vuxenmodet samtidigt är skitfult (som just nu med allt brunt, blommigt å mocka):


Varm, liten leopardjacka - perfa under jeansvästen! :D

Liten pälsig väst i svart - jag kallar den för min orchväst! ♥ Skit-
bra sätt att göra den kalla skinnpajen lite varmare till hösten.


I övrigt har dagen bestått av HK-möte, hälsa på Ida på jobbet, träffa storebror Ivan & att ha ångest över Ambras bröllop till helgen. Alltså, inte att Ambra & Crippa ska gifta sig, det är världens bästa :D Utan alla som läst mitt inlägg om min fobi för "den lilla svarta" kan förmodligen relatera till den skräck jag känner inför bröllopet, då dresscoden är HÖGTIDSDRÄKT! Arrrgh! Wikipedia sez:



Högtidsdräkt är en nivå av klädsel som innebär något av följande:

» frack för herrar (jackett dagtid) och balklänning för damer
» militär högtidsuniform (mässdräkt)
» högtidlig folkdräkt.
» Prästrock (Kaftan).



Ergo: eftersom frack är omöjligt att hitta i xs, militära kläder inget jag äger, folkdräkt för svårt att fixa & prästrock talar för sig själv återstår fotsid klänning i lämpligt snitt. AAAAARRRGGGH! Ångesten! Världens bästa Ida har lånat ut en jättefin långklänning åt mig som jag med blingbling & pill förhoppningsvis ska lyckas känna mig i bekväm i. Wish me luck! :(

Inga kommentarer: