17 dec. 2012

En helg med djur & Ricky Gervais är en bra helg

ÅH vad jag har unnat mig i helgen! Jag har fått vara hundvakt åt världens gulligaste lilla skrutt, som heter Stella men i folkmun kallas för Stella Caramella :D Stella bor egentligen i Skåneland & var sambo med Tyson innan han försvann till himmelriket. Stella är en extremt människoälskande liten brutta, som gillar tuggben, hoppa som en groda i hög snö, leka med andra hundar & ligga väldigt nära när man ska sova :D Hon har även en förkärlek för att kontrollera nya rum ungefär 350 ggr, slicka folk i ansiktet & visa upp sin lila filt för nya bekantskaper 

Nom noma på mjukdjurpresent från mig, i Linus knä!

Ligga som en varm korv brevid mig i sängen

Somna som en kanelsnäcka i sängen

Saknar Stella Caramella redan! Men hon kanske kommer å lattjar med mig snart igen :)


Söndawg - The day Ricky Gervais hit town

Det gapande hål som Stella lämnade efter sig fylldes igen skapligt med att äntligen (ÄNTLIGEN!) få se min husgud stå på scen & locka fram skrattsalvor till olämpliga skämt av rang. Förra gången jag fick chansen att få se en standup-idol på scen var när Eddie Izzard bevistade Stockholm. Då började jag smågråta lite när Eddie kom inte på scenen :D Det gjorde jag inte när Gervais kom in, men istället skrek jag spontant som en fjortis "RICKY! RICKY!". Ren magi! Särskilt när Gervais hjärtligt drev med våra historiska vikingatåg & dessutom kom in med en skitful vikinghjälm mot slutet :D



VIKINGAHJÄLM!

Fantastiskt. FANTASTISKT! Man kan inte INTE gilla Ricky, det går liksom inte. Karln kan leverera de mest diaboliska skämten med världens största leende & finess - det finns inget ämne han inte lyckas leverera. HUR KAN MAN INTE ÄLSKA HONOM? Särskilt när han dessutom vid sidan om är engagerad i djurskydd! ♥ 


Inga kommentarer: