28 jan. 2013

En present till hela familjen! (Grattis pappa på födelsedagen!)

Min käraste far fyller idag den imponerande ålder utaf 80 år. I lördags firade vi av honom med en baluns utan like - hela stora familjen, massor med tjock släkt & mängder av fantastiska vänner! Mammor, syskonbarn, kusiner, farbröder & nästan hela gänget från P1s Spanarna var på plats (eller ja, iaf Göran, Sisela, Jessika & Per!) Mellan champagnekorkarna som flög & hundar som sprang längs benen så hölls fabulösa tal till farkärs ära. Vi syskon tog i värst & blandade skäms-anekdoter från barndomen med kärleksförklaringar som inte lämnade ett öga torrt. Åh så fint! :D

Vännen Johan, känd som illustratör, överraskade oss alla med en helt UNDERBAR Kalle Anka-version av hela familjen! Pappa & alla syskonen! Vi fick en inscannad version - pappa fick den inramad!


I mitten har vi såklart Fadren själv! Från vänster högst upp: Storebror Robin, storasyster Pilla, storasyster Lotta & storebror Ivan! Längst ner från vänster yours truly, lillayster Iris & lillasyster Saskia! På fina tavlorna i bakgrunden har vi farmor Nea & farfar Stefan!

Jag är så stolt över min stora, brokiga familj. Det spelar ingen roll hur mycket hardships man går igenom, det viktigaste är att man har hjärtat på rätt ställe & håller ihop mot alla odds.  

4 kommentarer:

BabyStrange sa...

Shit vad fin!

sv: Se den! Typiskt bra mitt-i-veckanfilm när man bara vill koppla av. Men se Psycho innan, jag blev tokig på alla uppenbara blinkningar som jag inte förstås :)

andreadoria sa...

Eller hur?! I loooove it! :D

Jag håller just nu på att försöka lura med lillasyrror & pappa på den i nästa vecka, ska se vilken uppslutning det får. :)

Ida sa...

Åh guuud vad fin : D

andreadoria sa...

Ida - i agree! :) älskar verkligen den här tavlan, ska givetvis ramas in snabbast möjligt! :)