23 jan. 2013

Venetiansk mask räddad av slemfilter

Eller låt mig förklara:

Jag vet inte om det är bara jag som missat detta, men facebook har ju tydligen något slags välvilligt mailfilter i sitt system, ett filter som helt enkelt benämns som en "övrigt"-mapp under inboxen. En mapp som jag ungefär kommer ihåg att den finns nån gång i halvåret. Den har ungefär, har jag upptäckt, samma funktion som hår- & slemsamlaren i handfatet:


Här fastnar skräpet av slaget fulragg, dåliga band-förfrågningar samt trista klubbinbjudningar. En & annan märkligt kärleksbrev lyckades jag hitta också:

Hej sötnos!
Gillade vad jag såg ..
Jag heter Micki, bor i Malmö och är 23 år.
Jag sysslar mycket med musik, texter och dikter. Jag vill gärna lära känna dig om jag får? Här är en dikt till dig:

En dag såg jag en tjej, som jag aldrig sett förut, så vacker. vackra ögon.
När jag såg dina vackra ögon blev jag nervös
jag tänkte och hoppades på att en dag få se dig i verkligheten.
jag önskar att jag kunde snacka med dig en hel natt.
Alltid ha dig nära.
När jag hörde dig sjunga för första gången, blev jag varm och förälskad. ensam med dig, utan ett ljud, höra vågorna, höra din vackra sång.
Jag önskar att det aldrig tar slut
när jag säger "håll mig i handen, släpp aldrig taget"
när du släpper taget, så rinner tårarna.
men i mitt hjärta känner jag den där stunden jag aldrig glömmer , du säger "morgondagen kommer" jag säger "släpp aldrig mig" du sjunger om din förra kärlek men nu har du en ny
som du aldrig kommer glömma
jag vet att du kan göra mig stark
du tar bort all ensamhet och alla tårar, då du kom fram ur mörkret. du gör solen i mitt hjärta.
och du säger "jag ska aldrig sluta hålla om dig"
du säger "jag älskar dig min älskare"
jag vill vara i din famn tills livet skiljer oss åt.

Bra jobbat facebookfiltret! :D

Men det är också mindre bra att grejer som man kanske inte alls tycker borde filtras bort, hamnar där. Tex upptäckte jag idag till min STORA glädje att en Christer mailat mig från Nalen, för att meddela att de hittat min borttappade mask i bladguld, från självaste Venedig, som försvann på nyårsfesten som jag bevistade i 1700-tals peruk & stor kjol. Så 20 dagar (!) efter att Christer mailat mig ringer jag alltså i vild panik till Nalen... OCH DE HADE MIN MASK KVAR FORTFARANDE! 



Åh hurra för goda människor! Åh hurra för Facebooks slemfilter, när det gör som det ska.

1 kommentar:

Anonym sa...

After looking over a few of the blog posts on your web site, I seriously like your technique
of writing a blog. I added it to my bookmark site list
and will be checking back soon. Take a look at my web site too and tell
me how you feel.

Feel free to surf to my web blog: best cellulite treatment