14 mars 2013

Carving a giant!

Första gången jag tatuerade mig var ungefär 2004, om jag inte minns helt fel. Jag kommer ihåg att jag var extremt jävla nervös, så nervös att jag fick röda utslag på halsen & jag babblade oavbrutet med stackars Max, som då jobbade på E-street. Jag hade redan då snöat in på 1500-tals historia, en sjuklig besatthet jag fortfarande lider av :D Jag gjorde ett skelett av konstnären Holbein, kopparstick från 1523. Planen var redan från början att fortsätta med mer motiv i samma stil & period.

& åren gick. Jag plöjde volym på volym av gamla kopparstick i dammiga bibliotek. När jag bodde i Berlin med Moa hittade jag till min enorma förtjusning ett helt kopparstickskabinett, där jag fick utlopp för mitt ljusskygga intresse :D Sakta men säkert hittade jag motiv jag ville ha...

Och äntligen 2013, nästan tio år senare, kom jag tillbaks till Max - som numera har egna studion Stockholm Classic & betydligt längre skägg - & meddelade att vi nu kunde fortsätta på armen :D And so we did, i tisdags köttades det loss på min arm, i inte mindre än 6h!






Allsköns mix av fina djur, pryttlar, blomster, banderoller, nycklar, elaka stickvapen & annat trivsamt - allt från perioden 1500-1550. Ska man grotta ner sig i ngt nördigt intresse är det lika bra att göra det ordentligt. & äntligen får mitt skelett lite sällis :D (Tack Max!)

5 kommentarer:

BabyStrange sa...

Snyggt! Och inget jag sett tidigare, vilket alltid ger pluspoäng.

SV: När bodde du i London?
Fan vad bra, det är ju fint när länkkärleken fyller sitt syfte och hjälper folk hitta nya bloggar ^^

andreadoria sa...

Babystrange - Tack! :) Ja helt vanliga motiv är det väl inte, jag har dock lite equally nerdy 1500-tals vänner som också ha lite kopparstickstatueringar. Så helt ensam är jag inte! :)

Bodde i London i två omgångar mellan 2004-2006, tror jag det var!
Sjukt bra ide, kanske ska göra det också! Fast jag har eg börjat följa andra bloggar med regelbundet först på sistone, så än så länge är jag n00b :D

Maddis sa...

Coolt!

Draupne sa...

RE: Det er vel bare de produktene som produseres som medisin som kommer gjennom foreløpig, men for vanlig kosmetikk skal det visst være sikkert. Håper ihvertfall at det blir strengt fulgt opp!

andreadoria sa...

Maddis - :):) tack!

Draupne - Om det är sant är jag den gladaste i hela världen. Tänk att EU kan göra lite nytta någon gång :D