27 mars 2013

I ett kaos av för stora tischor.

Återkommande scenario: hittar skitfina tischor utomlands - tjejmodeller är alltid skitfula men killstorlekarna givetvis för stora. Köper ändå & planerar att sy in. Eller: Är full spelning med band jag älskar. Beslutar mig för att köpa bandtischa: finns bara XL kvar. Köper ändå å skjuter allt på framtiden, i sann fylleanda.

Ett par år senare står man med en skörd på 10-15 tischor som man aldrig orkar sy in, för man har ingen symaskin & sy in tischor för hand är FÖR tråkigt, tom för en handsy-nörd som mig.

Lösning: Våldgästa Fia & nyttja hennes symaskin, i kombo med katthäng, rödvin & snusksnack! WIN! 





Har nu plötsligt 8 st splitternya tischs i min size, istället för 8 st dammsamlade XXXXL-tischor i en hög! Fan vad fint!

2 kommentarer:

Maja sa...

Katten!! <3
Är den lika trynig som den ser ut?

andreadoria sa...

Maja - värre! :D Jättesöt! Men man ska undvika den här rasen, Sofia har varnat mig. Dom har problem med både ögon & näsgångar, & massa andningsproblem. Sofias gulliga katter är omplaceringskatter från MYCKET oansvariga uppfödare. Tur att dom nu bor bra! <3