21 juli 2013

Exklusiv flådig premiär! Musikvideo med zombies & ond bråd död!

Plötsligt händer det! Plötsligt är musikvideon klar, som jag & kamrater kämpade i dagar med, genom snöstorm & fejkblod. Med hjälp av våra bästisar i bandet Septekh, gemensamma krafter, fantastiska sminkösen Lina, filmaren Rolle & regissören Rille så är nu resultatet äntligen här. Fan vad jag är nöjd!

I lördags var det flådig premiärvisning av musikvideon med champang & hurrarop, på inget mindre ställe än Armémuseum! :D Jag hade kvällen till ära för en gångs skull lockigt hår. Jag är hopplöst dålig på att locka håret, så när det väl händer är det näst intill historiskt:




När jag kom till Armémuseum hade alla anställda i receptionen på sig Septekh-bandtröjor. Så jävla fint!



Alla var nervösa å glada inför premiärvisningen. Våra kära kompis Markelius, tillika den vidrige skäggiga zombien i musikvideon, höll såsom museets uniformsintendent en liten presentation av WWI-uniformer & våran arbetsprocess när vi skapade uniformerna inför inspelningen.



Sen fick vi äntligen se videon! & HURRA vad jag är nöjd! :D:D:D Ren å skär magi! 
Det är jag som är befälet, den lille vidrige mannen som rider runt på häst & kommenderar mina trupper. Jag äter även upp basisten i slutet. Zombien med eldkastaren är min karlslok! :D

VARSEGO:



Jag är så nöjd å stolt över alla iblandade i skapande av det här lilla kärleksbarnet. Sprid den gärna, vi vill att så många som möjligt ska charmas av kejsarens kadaver! <3 Puss!

8 kommentarer:

Septikemi sa...

Helt fantastiskt att du kunde förvandlas till en sådan gubbe med hjälp smink och kläder. Svängig låt för övrigt!

Och tillsist, tjusiga lockar :)

andreadoria sa...

Septikemi - Orkar man knåpa lite med kläderna & dessutom hade turen att ha världens bästa sminkös så går det faktiskt! :D Dessutom älskar jag att vara läskig å elak hehe!

Åååh tack! :D Behöver fortf öva på dem dock, det är så svårt!

Maddis sa...

Waaah, cool!

andreadoria sa...

Maddis, weee tack! :D:D:D :*

Maja sa...

Så himla grymt!
Älskar kombin av metal, hipster mustascher och zombies!
HEJJA er!!

andreadoria sa...

Maja - haha tack! Ja det är en ganska bra kombination måste jag säga :) Vi är himla nöjda! :*

Anonym sa...

Hmmm, den där ladan står väl på Mörkö den.... Shysst video, är väl dax jag ser dem live någongång nu :-D

/Örjan G

andreadoria sa...

Örjan - ja, det stämmer alldeles utmärkt det! Mörkö it is! :)

Grabbarna spelar ganska mycket faktiskt, nästa gång blir nu i Oktober, turne! Kolla här: https://www.facebook.com/Sterbtekh?fref=ts