15 juli 2013

Midsummers fright...

Hej. Jag vet - tystnaden här har varit total. Men sommaren är varken tyst eller slut & jag skyller på den. Jag har ju haft semester, & gjort MASSOR med roliga saker! Tex har jag haft två midsomrar - en på en liten ö utanför stockholm & en bonusmidsommar i fäbod i Dalarna! Jag har dessutom åkt en massa motorcykel runt nämnda Dala-landskap & varit på spelmansstämma, jag har härjat på Metal Town & ovanpå det har jag dessutom gått delar av Sörmlandsleden. INGEN RAST INGEN RO!

Men en sak i taget! Vi börjar lite lugnt med Midsommar nummer 1, med bästa kompisarna på en ö med det mycket tuffa namnet Mörkö :D 

Åkte med Leas mäktiga bil. KOLLA PÅ DEN! ÄVENTYRSMACHOBIL!

När vi kom fram var sorgen stor över att min vän Nisse klippt av skägg &
mustasch. Jag återfann brottsplatsen & tog en tårfyllt farväl... 

Det var varmt & vi knep blommor med tårna!


Glada miner mellan Martin & Martin!

En väldigt fin hund var oxå där, som alla klappade. Hela tiden. Oavbrutet.

Jag & Staffan var tuffa i stekiga brillor & pimphatt!

Midsommarstången bankades upp! & vovven klappades ännu mera.

Vi lekte obskyra vikingalekar. Martin knep åt ORDENTLIGT!

Staffan betackade sig rump-lekarna.

Vännerna trugade på goda supar...

& sen blev det svart...

...Eller nä. Det blev snarare ett glatt inferno av rökmaskiner & champang! :D Vi beslöt även för att mitt i natten klättra upp i ett klocktorn å ringa i 500 år gamla klockor. :D Grannarna var förmodligen MYCKET tacksamma för detta upptåg. Ja, vad säger man. Hedniska högtider frisätter alltid kaosdemoniska krafter i oss alla. Med andra ord var mitt Midsommar nummer 1 fantastiskt trevligt!

2 kommentarer:

Villfaren sa...

Haha, digger uttrykket på siste bildet av hunden. Sooo peaceful at man kan la en kopp stå på han. :')

//Sv: Enig! :-o

andreadoria sa...

Villfaren - haha ja eller hur! Så himla fin & trött. Perfekta bordet, av icke varma drycker! ;) <3