8 okt. 2013

"I'm so glad I live in a world where there are Octobers.”

HÖST HÖST HÖST! ÖVERALLT! Jag gillart, & det är av många anledningar. Inte lika förtjust i vintern som är i antågande, men inget gott som inte för något ont med sig :D

Stal en höstig höstlista från Zombies Wear Eyeliner:

1. Favourite thing about it?
Jag fyller år, de fantastiska lövskrudarna träden åmar sig i & att det äntligen funkar perfekt att alltid dricka rödvin :D

2. Favourite drink?
Kryddiga & mustiga rioja-viner samt stora mängder grönt eller rött te med havremjölk. Kall öl på varm & murrig pub är också välkommet.

3. Favourite scent/candle?
Just nu är min absoluta favorit Bodyshops Vanilla & Tonka Bean -spray. Den finns även som doftljus eller aromolja, & luktar SKITGOTT! Bästa lukten hemma hos mig.

4. Best lipstick?
Jag kör nästan bara Maybelline Color Sensational Plum Reflection. Inga konstigheter, diskret & ger lite rödare läppar utan att man känner sig toksminkad. I like.



5. Go to moisturiser?
Just nu krånglar jag till max :D Som dagkräm har jag fantastiska Enzymion & nu när det är kallare kör jag Cosmetic lad på kvällen. LUSH for the win. För mässingen har jag precis köpt Honeymania body butter, mmm-mmm!

6. Go to colours for the eyes?
Svart sotning på helgen, mörkbrun sotning på jobbet! Inget krångel :D

7. Favourite music or band/singer to listen to?
Jag varvar IRA-gubbarna Wolfetones, med fantastiska Harald Pettersons spel på vevlira, & därimellan blir det både rysk Black Metal & gamla hederliga DHG <3

8. Favourite outfit to wear (i.e. boots & a scarf combo)?
Standardoutfit just nu: Mina vegandoktormartens svarta jenas, en stilig tischa, munktröja med gråsvart jeansväst, tillsammans med skinnpajen. Vid kallattack: grå mössa samt väldigt snygga hemmastickade tumvantar gjorda av en lituaisk tant!

9. Autumn treat?
Eftersom jag fyller år i början på oktober får jag erkänna att jag UNNAT mig en jävla massa presanger över interwebs. Framförallt är etsy att beskylla. Återkommer med dessa själviska gåvor i annat inlägg...

10. Favourite place to be?
Just nu ser jag nästan mest emot att sitta hemma lite nersläckt med en filt & grotta ner mig i allt extra spelmaterialet som jag just laddat hem för Dragon Age Awakening. Ååååååh guuuuud! (Har spelat igenom DA säkert 3-4 ggr, så bara tanken på NYTT spelmaterial gör mig pirrig! :D)
Utöver det är det nog att kunna gå på bio utan dåligt samvete, långa ölkvällar med kompisarna på finbrittiska pubar, danskvällar på skeppis & resa till Dublin :)


Å imorgon ska jag på Marduk med en massa kompisar. Hösten provides! :D




2 kommentarer:

maumau sa...

Jo, ... True colours ~~ :-)
Givetvis lÄste jag d andra oxå. (y)

andreadoria sa...

Maumau - Helt sant & riktigt! :D Oktober är en fager månad :)