25 feb. 2014

Cruely free: NYX dolleye mascara

Värsta NYX-febern här just nu på den här fronten :D Men det är ju så kul med ett nytt märke, som inte alls testar på djur. Den här gången är det mascaran Doll Eye Volume som jag valde att prova på. Jag har tidigare använt en annan mascara i flera år, men jag lyckas inte blir på det klara med om de verkligen är cruelty free eller inte. Så jag är beredd att testa nytt, & snällt!
Vad säger vi om Nyx Doll Eye Volume? För det första gillar jag verkligen borsten - den får med varenda strå. Färgen är riktigt kolsvart, tummen upp för det. 
Är det här en mascara man kan stressa på när bussen går om 5 minuter? Nä, det är det inte. Den här mascaran kräver lite tålamod & kärlek - man får nämligen arbeta fram schyssta fransar. Texturen är skitbra för detta - det blir inte klumpigt, utan man kan själva bearbeta fram hur tunt/tjockt man vill ha det. Orkar man knåpa lite blir det, i mitt tycke, jävligt bra resultat. 

Nedan synes bildexempel: Översta ingen mascara alls, understa BANG PÅ'T BA!  


Man kan få den här mascaran i tre olika varianter - Volume som jag valde (föredrar lite tjockare tätare look, än långa spindelben), Long Lash eller Waterproof :D 

Jag gillar NYX Doll Eye Volume verkligen - & framförallt för att innehållsförteckningen inte känns sådär extremt kemisk som de brukar göra. Här bjuds vi på lite naturliga oljor, vitamin D samt nylonfibrer för att bygga upp fransarna! Hurra! & såklart - INTE TESTAT PÅ DJUR! YAAAAAY! 

Som synes - ETT FANTASTISKT RESULTAT:


TACK NYX! :*

13 kommentarer:

bela sa...

Jag använder inget annat än den där på fransarna. Jag älskar den! Och framförallt att man kan bygga på utan att det klumpar sig.
Jag har den long lashes också som jag använder vid lite lättare tillfällen :D
Bra val! (Y)

andreadoria sa...

Bela - Jag älskar den verkligen också, & framförallt att den torkar ganska fort. Min gamla mascara höll sig blöt rätt länge - inte bra om man råkar nysa märkte jag ett par gånger haha :D

Märker du någon skillad mellan Volume & Long Lashes? Hur isf?

Skogsraah ☾ sa...

sv: oj, vitlökstabletter! aldrig hört talats om, men lät ju som något att testa. har du också varit drabbad av typ konstant sjukdom? it sucks...

Caro Bones sa...

Ohh! Looks great!

andreadoria sa...

Skoghsraah - Jag är övertygad om att det hjälper mig hålla mig frisk iaf, värt å testa. Finns å beställa billigt på nätet, eller köpa på apoteket. Observera att det ska vara LUKTFRIA, annars kommer du rapa vitlök varje dag, inte så kul. :D

andreadoria sa...

Caro Bones - Weee, thanks! <3

Rachel Kromdijk sa...

love this eye look ! lots of love
x

andreadoria sa...

Hello Rachel! Thanks alot, very sweet of you! :* Go NYX!

Anonym sa...

Oriflame har grymt bra mascaror också. Wonderlash- ger långa vackra fransar. Volymbuild- fylliga tjocka fransar. Dom är extremt prisvärda också!

andreadoria sa...

Anonyyyym - Oooooh Oriflame är ej djurtestat utgår jag ifrån isf? Det ska jag lätt spana in! Tack! <3

Anonym sa...

Noep de är de inte:)

bela sa...

Ser att du frågat mig om Long lash och volume- effekten här. Har missat det faktiskt. Största skillnaden är att long lash verkligen ger long lashes men knappt någon volym och volume ger inte lika långa fransar men ändå godkänt långa fransar inkl. volym.
Vill bara säga att http://cherryculture.com/index.php har 40% rabatt på allt just nu till 9/3 tror jag! Dvs NYX- fynd ;)

andreadoria sa...

Anonym - fantastiskt! Tack för tipset :)

Bela - Volyme är min favorit so far, helt klart. TACK som fan för att du tipsade om tokrean! Har verkligen STORHANDLAT nu :D Haha nästan bara NYX! Weeee-wham! Tack tack tack!