18 sep. 2014

Alba gu bràth


Idag är det dags - skotska referendum, Alba ska rösta om självständighet eller ej. Jag hoppas & önskar givetvis att mina gamla anfäder äntligen blir kvitt den elaka mobbarn England & får uppleva lite demokrati & självstyre. Kolonialisering känns sååå 1800-tal. Get over yourself Limeys & let the scots go.

För att ge min skotska BFF Jonny lite extra energi & good luck inför allt jobb med valkampanjen skickade jag en Sverige-Skottland vänskaps-pin till honom i ett litet paket. Som tur var kom den äntligen fram igår & idag har han den på sig medan han jobbar å sliter utanför vallokalerna & ikväll räknar röster <3 Jag har såklart på min kompispin på jag med :) Jag till vänster, Jonny till höger:


Ikväll ska jag träffa Alex & Peter, hänga på skotsk pub & följa valvakan. Håller alla tummar & klor om att få vara med om något historisk ikväll. Det hade varit trevligt med lite ljusning i allt mörkt just nu.

1 kommentar:

Skogsraah ☾ sa...

sv: tackar som fan! :D