8 sep. 2014

"The dead may lead me"

Har ni oxå testat Zombies, Run!-appen som jag skrivit om tidigare? Alltså - jag tycker verkligen att idéen är helt briljant. En spring-app som för alla oss som hatar att springa men älskar tv-spel & skräck! Man får alltså leka att man överlevt zombie apokalypsen. Man har en storyline per springrunda, man hittar viktiga supplies som används i ena camp där man oxå kan bygga ut med hjälp av grejer man hittar på sin joggingrunda. Man blir då & då upptäckt av zombies & måste springa snabbare för att hinna undan. Man hittar ledtrådar längs vägen & får sakta veta mer om vad som hänt.

Genialt! Men en sak stör mig: det är inte särskilt läskigt. Visst, man hör lite zombiestön ibland när radiorösten varnar en & de skrapiga radiosändningarna är lite creepy. Men 80% av rundan är bara tyst. Inte alls läskigt :(

Men idag löste jag problemet: jag laddade hem en massa mp3:or med skräckfilmsmusik HÄR! :D sen gjorde jag en playlist som jag kopplade ihop med Zombies, Run-appen. Resultat: SKITLÄSKIG MUSIK HELA TIDEN! Som endast avbryts av radiorösten.

Sprang idag efter jobbet & trots att det var ljust, hundägare & andra joggare mötte mig titt som tätt, så var det faktiskt läskigt. Frågan är om jag ens kommer VÅGA springa när det är mörkt ute :D

Hösten hjälper helt klart till med att skapa lite zombie-feeling. Tog lite stämningsfulla bilder under rundan: 







OOooOOo! Erkänn det ser lite läskigt ut iaf? ;D

Inga kommentarer: