7 okt. 2014

Min kraftfulla vurm: Simon Bisley

Det var när jag någon gång i början på 2000-talet introducerades av min dåvarande bf till den underbara serieblaskan MAGNUM - i samma stund som jag lade ögonen på Simon Bisleys alster blommade känslorna upp på en gång. Bisley är ungefär allt jag vill ha av en serietecknare. 

Simon Bisley själv verkar gilla fyra saker lite extra mycket: 1) stora vapen 2) muskler 3) motorcyklar 4) kurviga brudar. Gärna i en härlig kombination :D Han gillar även stora svärd, barbarer & långhåriga ruffsiga män - allt bevis på mycket god smak! Dessutom har Bisley sjukt bra musiksmak & hänvisar ofta till gamla industriband i sina bilder

Det var Simon Bisleys version av serien LOBO som hookade mig direkt - jag är fortfarande ett mycket stort LOBO-fan, & jag föredrar givetvis de album som Bisley har illustrerat. 

NJUT:















  







Kanske allra mest magnifikt är nog ändå Simon Bisleys lövtunna projekt att illustrera bibeln. Hans enkla men fantastiska jävla blyertsskisser är TO DIE FOR! Kolla bara, KOLLA:






HUR KAN MAN SLARV-SKISSA SÅDÄR BRA? JAG BLIR TOKIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*andpaus* Sådär :D Vill ni se mer, checka Bisleys hemsida! Over and out!

Inga kommentarer: