4 dec. 2014

"Honour is a gift a man gives himself. You can be as good as anyone that ever lived. If you can read, you can learn everything that anyone ever learned. But you've got to want it."

Alltså... hur f-n ska man göra nu då?
Hur ska man göra för att inte tappa gnistan helt?
Hur ska man göra för att inte dra täcket över huvudet med xboxkontrollen i högsta hugg & försvinna in i dataspelens välsignade SD-lösa värld?
Hur gör man för att inte börja tänka att svenska folket förtjänar den här röran?
Hur gör man för att inte ge upp hoppet helt & börja tycka att Sverige är ett främlingsfientligt land precis som vår granne Danmark & thats that?
Hur gör man för att inte börja undvika diskussioner om politik bara för att man inte orkar bli arg/ledsen längre?
Hur gör man för att fortsätta kämpa mot att börja tänka att folk är egoistiska, kortsiktiga, miljöfientliga, giriga jävla troll?
Hur gör man för att kunna fortsätta hoppas att det kan bli bättre än såhär?
Hur gör man för att fortsätta vilja fortsätta?

Jag ser hur fler & fler av mina mest lysande eldsjälar börjar tappa lusten. Jag är rädd att jag börjar krokna tillsammans med dem. Jag vill det inte, men det händer.


3 kommentarer:

bela sa...

Jag känner fan precis likadant. Jag orkar inte ens engagera mig i att följa det, även om det kanske är min plikt. Facebook är fullt av hat och dåliga argument.
Alltså, det är bara att keep going strong. Aldrig ge upp.

Blubb Svensson sa...

Sv: Hon ska ha barn i maj tyvärr och när ungen kommer så kommer hon inte ha plats i rummet för dem, sen tycker dem inte om henne. Men hinner jag få en lägenhet så kommer jag ta med mig dem då jag imte har plats i mitt rum heller. Annars så kommer de få ett nytt hem om hon hittar någon som kan ta hand om dem samt någon som har plats för ett stort akvarie.

andreadoria sa...

Bela - i shall... men fy fan vad kämpigt det är i motvind alltså. :/ Förstår för första gången på allvar alla de som väljer att aktivt välja bort politisk aktivism i sitt liv. Jag gillar det inte, men jag förstår det. Urk... tur att det finns gulliga djur & tv-spel så man inte deppar ihop totalt! <3

Blubb - åååå hoppas verkligen du kan ta dem! De hade så fint boende i buren också. Jag älskar gerbiler med deras stora fötter som de stampar med :D