16 feb. 2015

Ett grönt jävla långfinger

Jag har en elak granne som slänger allt. Hela tiden. Sopsorteringsrummet (som inte skall användas för grovsopor) överfylls varje månad av SÄCKAR med knappt använda prylar. Vi snackar inte bara knappt använda kläder, skor & väskor - utan även tavlor, speglar, kuddar, täcken, elektriska prylar. ALLTSÅ VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR? Jag förstår, ärligt talat, inte hur man tänker när man har något som nästan är helt nytt, som man själva tröttnat på, som man sedan slänger. Jag har rage:at över det här förut, i min analys "Är DU en prylmördare?"

Iallafall. Jag fattar det inte. Jag har vid några få tillfällen orkat släpa min onda grannes säckar med prylar till Second hand. Men det är SÅ MYCKET. Mår hen inte dåligt av att köpa prylar som hen nästan direkt slänger? Känner man inte att man, om man nu skiter fullständigt i miljö eller de faktumet att andra människor kanske vill köpa sakerna billigt som man tänker kasta, faktiskt SLÖSAR BORT sina pengar?

Jag kommer ALDRIG förstå det här. (Blir så arg att jag frustar framför tangentbordet just nu haha) :D

För några veckor sedan, i den värsta bitande kylan, återfann jag en ensam, fagert illgrön Aloe Vera känslokallt övergiven i en påse i återvinningsrummet. Jag kände mig som Wall-E. Jag kunde inte överge den, jag riktigt såg hur den vara ville leva vidare. Den fick flytta in hos mig.


Inte nog med att den gröna Aloe Veran ville leva - den var dessutom högpregnant! Så jag gjorde ngt otroligt - jag kavlade upp ärmarna, köpte blomjord & OMPLANTERADE bebbarna! :D Jag har döpt dem till Ollie & Vera. Så sjukt nöjd med min husliga insats. Mitt hem såg visserligen ut som en granatsprängning efteråt, men det var det värt.

Nu ska avkomlingarna bortadopteras till goda vänner :D Slutet gott - allting gott! (& lämna era grejer till Second Hand ffs!!!!)

Inga kommentarer: