13 juli 2015

Blod, eld & dårar

Jag har ÄNTLIGEN sytt in min URBAN SAVAGE-tischa - eftersom jag alltid syr in dem för hand, har det tagit ett tag att komma till skott... 
Motivet på tischan kräver lite bakgrundsförklaring. Såhär formulerade jag det på Instagram:
This is the story: my BFF @pippibsc was moshing drunk at a hardcore gig & smashed half his face open. Someone took a pic of it. Someone showed the pic to our good pal @victor_aka_chili who made a drawing of the pic. Someone then showed the drawing to the awesome punk/hardcore band URBAN SAVAGE who really wanted the drawing of Pippis smashed face on their band shirt. Nuff said! And now I have it, offcourse. Conclusion? It's a really good thing to get smashed up in hardcore gigs.  
#ouch #bullenfickbank #urbansavage
Det "roliga" är att det i efterhand visade sig att det var Linus, gitarrist i URBAN SAVAGE, som var den som råkade smacka Pippis fejs under spelningen, något han tydligen led mkt dåligt samvete över. När sedan Linus vid ett senare tillfälle frågade Victor om han hade någon rolig ide på bandtischa-motiv, var det självklara förslaget från Victor avbildningen av Pippis blodiga plyte :D CIRKELN ÄR ALLTSÅ NU SLUTEN. 

Inspirerad av denna vackra historia lattjade jag vidare med temat, i min nyinsydda fabulösa URBAN SAVAGE-tischa:







Keep moshin, folks! Its totally worth it! :D 

Sugen på en egen? Finns ett fåtal kvar här! 

Inga kommentarer: