1 dec. 2015

Cruelty Free: Keep yer faith in nature!



Slog till på dessa fagra produkter för några veckor sedan, & nu har jag haft chans att testa dem. Jag kör ju någon slags no poo-ideologi, där främst silikoner undviks kraftfullt. 

Dels var det ett balsam från Dr organic jag inte provt förut. Har heller aldrig testat Faith In Nature innan konstigt nog, trots att det är ett märke som gjort för mig. Veganskt & snällt mot djur, snyggt ren innehållsförteckning & massor av olika sorter att välja mellan! Smasko! Alla tre köpte på jordklok.se.

Faith In Nature - Jojoba Conditioner (99:-) 

Denna har jag bara testat ett par gånger. Det är ett väldigt lätt balsam & för ngt som mig med supertrassligt hår vill jag nog egentligen ha ännu mer ompf i mitt balsam. men den luktar divine & jag älskar innehållsförteckningen så jag ska ge det en ärlig chans.


Faith In Nature - Aloe Vera Schampoo (99:-)

Den luktar fabulöst fräscht & håret blir verkligen gnistrande rent. Man måste dock absolut ha balsam efteråt, för det rengör så bra att håret behöver återfuktas efteråt. Gör underverk för kliiga hårbottnar. Vet inte hur snäll den är mot färgat hår dock - funderar på om F.i.N kanske har schampoon & balsam för just färgat hår? Någon därute som vet?


Dr Organic - Morrocan Argan Oil Conditioner (79:-)

ÅÅÅH vad den här luktar gott! De tär en kryddig härlig träig doft jag verkligen avgudar. Och resultatet var så bra att jag blev chockad första gånger jag använde det. Efter ett tag blev jag misstänksam & valde att ingående studera innehållerförteckningen - då ser jag värsta luret! Dom ha en stor tydlig innehållsförteckning med en massa smask - sedan gömd UNDER den är en betydligt med ingående innehållsförteckning i myrstil. MED SILIKONER Uäääääääääh! Så uselt! & himla synd eftersom jag verkligen gillade balsamet. Nåväl. Kommer använda upp det med gråten i halsen.

EDIT! Alltså! Jag måste vara HELT förvirrad! Nu när jag kontrollerat innehållsförteckningen hittar jag inget som är en vattenolöslig silikon i Dr Organics balsam. Jag minns tydligt att jag blev arg & kände mig lurad över detta, men nu lyckas jag inte ens hitta det igen. Haha! Är någon därute ingrediensexpert? Hur ser detta ut:
Aloe barbadensis leaf juice, Aqua, Cetearyl alcohol, Olea europaea (Olive) oil, Glycerin, Brassicamidopropyl dimethylamine, Aspartic acid, Argania spinosa (Argan) oil, Argania spinosa (Argan) extract, Citrus aurantium dulcis, Eugenia caryophyllus (Clove) leaf oil, Pelargonium graveolens (Geranium) oil, Citrus limon peel oil, Pogostemon cablin (Patchouli) oil, Cinnamomum zeylanicum (Cinnamon) leaf oil, Aniba rosaeodora (Rosewood) oil, Mentha arvensis herb oil, Citrus nobilis (Mandarin) peel oil, Vanilla planifolia (Vanilla) fruit extract, Mentha spicata herb oil, Kigelia Africana fruit extract, Hibiscus sabdariffa flower extract, Adansonia digitata fruit extract, Tocopheryl acetate, Distearoylethyl hydroxyethylmonium methosulfate, Hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride, Phenoxyethanol, Sodium phytate, Benzyl alcohol, Dehydroacetic acid, Citric acid, Sodium benzoate, Potassium sorbate, Limonene, Eugenol, Linalool.

Så vad är kontentan av det här då? Faith In nature är väldigt bra & ska utforskas ännu mer. Dr Organic är förmodligen svinbra dom med! 

Inga kommentarer: