7 jan. 2016

с Новым годом!

Årets snart traditionella nyårsafton hos min gode vän Markelius, sattes i år med temat Ryssland. Stora mängder rysk vodka, traditonell rysk mat samt champagne serverades. Man fick tolka temat som man ville - jag valde göra en postapokalyptisk matryoshka version istället. (Och ja, jag hade fått för mig att matryoshka-dockor brukade ha fräknar :D tydligen inte)


Det blev som vanligt en kavalkad av nördiga samtalsämnen, skägg, lustiga hattar & black metal varvat med ryska traditionella hits :D Fantastiskt grym kväll!













Jag passade på att messa Alex, min ryska gamla vän, & bad honom skicka en RIKTIG nyårshälsning på ryska, vilket han gladeligen ställde upp på. Vi gengäldade en hälsning på mindre korrekt klingande ryska, tillbaks:



с Новым годом, cats & gents!

Inga kommentarer: