3 maj 2016

When in London...

Förre helgen hade jag turen att få åka med fabulösa Betty & Carro för att hälsa på mina lika fabulösa vän Jas som bor i London, närmare bestämt i fantatsiska Shoreditch.


Till min stora glädje innebar detta att jag bodde MITT I Jack The Ripper turf. Vi bodde tom mittmoet Whitechapel Church dör ett av hans offer återfanns, samt precis vid puben där han tydligen stalkade sin offer. berry fick modella potentiellt offer mitt i Whitechapel:




Förutom att äta på sjukt mycket FANTASTISKA vegetariska restauranger, åkte vi till Hampton Court, ett av Henrik VIII's cribs! Fantastisk renässansslott jag velat åka till for ages:







Naturligtvis hängde vi så mycket vi kunde på finaste gamla Devonshires Arms, en av London få pounk/gotpubar som fortfarande finns kvar, i Camden. Glöm inte att besöka & stödja den nästa gång ni är i London:






Vi mötte upp med min gamla kamrat Chema - som dessutom är min nemesisCrime City Clothing-trycket där jag & Chema är seriefigurer! Eftersom vi inte sett så säkert 6-7 år, tog vi en Nemesis Meets Again-bild tillsammans :D



(Nedan är alltså bilden på mig & Chema:)


Vi var på en massa food-market också, nom nom!


Och vi hann med innan vi åkte hem att bevista Jack The Ripper-museet, givetvis:









Misstänker att jamle Jack fortfarande hemsöker platsen... fick en mystiskt fogur i bakgrunden när jag försökte fota brudarna:



Hur somhelst! Det var en sjukt jävla fin weekend, & jag måste säga att jag fått upp mina feelings för London igen, trots den massiva slakten av Camden (usch dont ask). Jag bodde ju själv där för en herrans massa år sedan & det London jag saknar är nästan helt borta. Men jag åker gärna tillbaka snart igen! London has won me over again!

Inga kommentarer: