27 juli 2016

Cruelty Free: Apolosophy mascara Midnight Black

Blev tipsad på min Cruelty Free-grupp på facebook "Wearing Cosmetics Tested On Animals Makes You Ugly On The Inside" om en mascara från Apoteket Hjärtats egna märke APOLOSOPHY. Jag har recenserat det märket innan & letar just nu efter en budgetversion till min faborit-mascara från TooFaced som heter "Better than sex" men är en dyr liten jävel. Jag gillar mascaror som ger massor med volym & som separerar bra, ngt som är svårare att hitta än man tror, särskilt till ett skäligt pris. 


Min kompis Ems tipsade iaf gruppen om Apolosophys mascara Midnight Black för 129:-. Rände genast iväg & testköpte en - & måste säga att jag är MYCKET glatt överraskad. Borsten är väldigt liten & gjorde mig skeptisk först. Men när jag väl testade visade det sig att den separerar sjukt bra, ger massor med volym, & det är lätt att bygga upp extra lager samt att applicera. 

Tog jämförande bild - till höger ingen mascara, till vänster Midnight Black:


Det enda eventuellt dåliga med den är att den tar rätt lång tid att torka, så man ska akta sig för att nysa, pilla sig i ögonen eller blinka hårt efter att man satt på mascaran. Observera också att den innehåller bivax, så den är inte vegansk.

I övrigt är jag mycket nöjd, har lätt hittat min nya vardagsmascara! Bra jobbat, Apolosophy! Det blir 5 Shane MacGowans:





Inga kommentarer: