16 aug. 2016

Cruelty free: Handkräm "White Tea & Peppermint" (H&M)

HM har ju tutat igång med ett stort eko-certifierat sortiment, som jobbar mot naturliga ingredienser. Har inte haft tillfälle att prova något av dessa nya produkter men nu i dagarna tog min handcreme slut & som den torris jag är valde jag att prova H&M's Conscious Handkräm "White Tea & Peppermint":




Har granskat innehållsförteckningen & vad jag kan se finns inga elaka silikoner i den, & den ser väldigt no poo ut. Istället består den av "ekologiskt certifierat sheasmör, jojobaolja, olja från aprikoskärnor, bivax, extrakt av vita teblad samt aloe vera & är parfymerat med essentiella oljor". Notera alltså att produkten tyvärr inte är vegansk, just pga bivaxet.

Luktar ganska diskret - initialt av lite fräsch mint samt typ ceylon te - men efter en stund luktar det mer lite som ett sött té med havremjölk. Något jag absolut inte klagar på! :D

Levererar den? Jupp! Den lägger sig inte som en jobbig hinna utan återfuktar ganska lätt. Perfekt att ha på jobbet eller i väskan, & väl värt sina 69:90 då det är en väldigt trevlig innehållsförteckning. Gillar dessutom den enkla förpackningen som känns både unisex & cleen. Handkrämen är producerad i Danmark & inga av H&M Cosmetics ska enligt dem själv vara djurtestad:






Well done H&M!

Inga kommentarer: