30 sep. 2016

Cruelty Free: Madame Scodioli parfym

Har äntligen fått mina tester (vaxparfymer) från den independent parfymören Madame Scodioli. Jag köpte mina via ETSY, efter att jag hamnat där tack vare tips från min awesome läsare Anki! (Tack Anki! <3). Madame Scodioli är inte djurtestat och väldigt mycket no poo. Dock är alltså inte deras vaxparfymer veganska, men däremot deras vanliga parfymer, samt oljeparfymer!

Här kommer iaf recension av mina tester:



STEP RIGHT UP - "This is an exotic blend of cedar, smoky patchouli and sandalwood, musky saffron and finished with a touch of vetyver."

VERDICT: Påminner en hel del av om BOHEME, men har tydligare fräschör och träiga inslag, vilket gör att den känns mer maskulin i mitt tycke. Håller länge & har en bra longevity men jag upplever den personlig lite för grabbig - upplever sandalträet & muskiga saffran som lite för dominant. Men en fantastisk doft, bara inte det jag letade efter! 3/5




BOHEME - "A most enchanting complex blend of creamy vanilla and warm oak with sandalwood, amber, cedarwood and a slightest touch of clove. Top notes include bergamot and cassia"

VERDICT: Riktigt fräsch träig vaniljdoft. En av mina favoriter. Jag tycker det gröna slår igen, som jag antar är klöver, och det blir en vaniljdoft som är motsatsen till sötsliskig utan snarare väldigt unisex. Nästan så jag får lite havs/friska luft vibes av denna. Riktigt härlig doft! Den tonar ner sig till en ganska diskret, mjukt grön, träig vaniljdoft som är väldigt behaglig där den initiala friskhet är nästan borta. 4/5




CLOVEN - "Amber, Sandalwood, Vanilla + Cedarwood. Woodsy, sexy and sophisticated"

VERDICT: Luktar gott, lite torr vanilj med typ inslag av... marsipan? Men sen luktar det plötsligt... mannagrynsgröt med socker & kanel?! :D WTF! Kanske uppfattas av vissa som en söt & god doft, men jag gillar den itne alls. Lite förvånande, eftersom CLOVEN är en av de mest populära dofterna på hemsidan. Ohwell. Inte min kopp té, alls. 1/5





TIMSHELL - "Madame has carefully blended mellow pipe tobacco and a deep vanilla spiked with sandalwood and patchouli - a duet between who we were and who we will become."

VERDICT: Lite lik CLOVEN i början men blir snabbt en egen, mörk, mjuk & rund tobaksdoft, träig & vaniljig men ändå viss fräschör. En härlig rökig patchouli är det som ligger kvar längst tillsammans med söt tobak & en bakgrund av vanilj. Shit, ive grown to LOVE this! Den håller i en 3-4 timmar, & är en doft jag ser framemot att sätta på mig. Önskar att hela mitt hem doftade såhär haha! Det är så inbjudande, cosy, , söt & ändå unisex. NOM NOM NOOOOM! I want this på parfymflaska! 5/5!



Nu vill jag alltså i allra högsta grad få tag på BOHEME och framförallt TIMSHEL på flaska! Går tyvärr inte att beställa alkoholhaltiga parfymer från USA, så jag ska försöka göra det via vänner därborta. Håll tummarna, fellow scent nerds!

Inga kommentarer: