22 dec. 2016

Cruelty free: Sniff me, you goonies! Parfym review!


Jag har ÄNTLIGEN, tack vare min kära kompis Done som bor i USA, kunnat lägga mina labbar på två flaskor OCH en hudlotion med independent-märket Madame Scodioli's parfym TIMSHEL. Den luktar om möjligt ännu bättre i parfym-variant. Sist jag gjorde review på beskrev jag TIMSHEL såhär:
TIMSHELL - "Madame has carefully blended mellow pipe tobacco and a deep vanilla spiked with sandalwood and patchouli - a duet between who we were and who we will become." 
VERDICT: en mörk, mjuk & sötrund tobaksdoft, träig & vaniljig men ändå viss fräschör. En härlig rökig patchouli är det som ligger kvar längst tillsammans med söt tobak & en bakgrund av vanilj. Shit, ive grown to LOVE this! Den håller i en 3-4 timmar, & är en doft jag ser framemot att sätta på mig. Önskar att hela mitt hem doftade såhär haha! Det är så inbjudande, cosy, söt & ändå unisex. NOM NOM NOOOOM! I want this på parfymflaska! 5/5!
TIMSHEL är den perfekta daytime-parfymen för mig, jag älskar att ha den på jobbet där det passar med uppfriskande, unisex och en longlasting sniff. Jag kan VERKLIGEN rekommendera Madame Scodiolis parfymer. On the downside fick jag vid min beställning veta att de PRECIS skulle ändra formulan på just den här parfymen och jag fick de sista två flaskorna. Så. Jävla. Typiskt. Mig. Jag vet inte HUR MÅNGA gånger jag varit med om exakt detta. Jag letar ständigt efter parfymer som jag gillar (jag är extremt picky med konstiga preferenser) & när jag väl gör det är det TAMIGFAN alltid en parfym som utgår eller är extremt svår att få tag på. Grr!

Ohwell. Nu ska jag njuta av mina två flaskor TIMSHEL så länge det går.

Inga kommentarer: