23 dec. 2016

Do you wanna break up with 2016?





Känner du dig också grumpy & lite livlös såhär efter ett helt 2016? Du är inte ensam. Det känns som att 2016 är året som förvirrat, förvildat & förbittrat de flesta. Jag har aldrig sett så stor längtan efter ett nyår som nu, längtan efter ett nytt 2017.

Kort å gott - det är jävligt många som vill göra slut med 2016.

Själva står jag något frågande inför 2016. Det är ett år som varit både fantastiskt och... ganska beige. Kanske för att jag känner att tappat lite av kryddan det här året. Jag känner mig politiskt helt urvattnad. Jag har inte lyft en enda skönlitterär bok på hela året. Knappt dansat folkdans. Rest alldeles för lite. Varit ute i skog & mark extremt lite. Sen ska vi inte ens tala om det politiska läget - SD frodas som ogräs, ISIS slaktar & som grädde på moset ger det amerikanska folket oss Trump. Det känns nästan overkill.

Men 2016 har varit en jävla välsignelse också för min del också. Jag har blivit head over heels förälskad i världens fagraste varg & haft turen att det är ömsesidigt - pink fluffy clouds. Vuxenlivet har uppgraderat oxå, med löneförhöjning och att få jobba i jävligt roliga projekt på jobbet.

Så det är väl ändå med förtjusning och optimism jag är redo för att dundra in i 2017. Jag ser tom fram emot nyårsafton, jag som egentligen hatar nyårsafton. Det, om något, måste ju vara ett gott tecken?

Inga kommentarer: