22 feb. 2018

DIY: kokoskaffescrub & fina apoteketburkar

Med snygga bruna glasburkar i gammal apoteketstil kommer man långt. 


Bodylotion!

Jag älskar somethinspecial, som kanske får har missat. Där kan man även köpa ekologiska veganska bodylotions som är parfymerade med valfri parfym. Jag blev eld & lågor när jag upptäckte det & har nu beställt 2 krämer med mina två favoritparfymer "Vanille Noir" & "Vanilla & sugar". Körde refill för enklast möjlig hantering, & bara tryckte ner i två av mina snygga apoteketburkar. Ekologiskt, icke testat på djur & awesome.



Kokoskaffeskrub!


Sedan har jag börjat kirra en egen skrub som jag ha i min snygga glasburk. Sjukt enkel att göra. Du behöver:

  • Ekologisk kokosolja
  • Kaffesump
  • Brunt strösocker

Smält kokosoljan så den är flytande i tex micron. Blanda ihop kaffesumpen och kokosljan (typ 40% kokosilja och 60% kaffesump). Låt blandningen stelna så att det blir krämigt liksom. Då blandar du i någon tesked brunt strösocker. FÄRDIGT.

Den här skruben är AWESOME. Luktar vidrigt ogtt och huden blir så sjukt len & nöjd. Youll thank me later.

Inga kommentarer: